Huisstijl Ondernemersloket

Twee vliegen in één klap: een huistijl voor het Ondernemersloket én een student-ondernemer die laat zien wat hij in zijn mars heeft.

Om herkenbaarheid en eenheid voor het Ondernemersloket te creëren kwamen we op het idee om een eigen huisstijl te laten ontwikkelen. Wel duidelijk 'Ma', maar met een eigen jasje. En omdat we in de eerste lichting studenten die het coachingsprogramma volgden een aantal vormgevers in huis hadden, was het al snel duidelijk: die opdracht was voor een van onze student-ondernemers!

Stefan van der Kort met zijn bedrijf Espant Design ontwikkelde voor het Ondernemersloket een logo, een template voor Powerpoint, uitingen voor sociale media, een visitekaartje en een achtergrond voor WeTransfer.

De boodschap Stefan verwoordde de keuze van zijn (logo)ontwerp als volgt: "De stijlelementen van het Ondernemersloket hebben drie betekenissen. Deze staan symbool voor: diversiteit, openheid en expertise." Blauw, magenta, zwart en wit zijn tegenovergestelde kleuren en kun je daardoor associëren met diversiteit. Ook straalt het openheid uit, omdat de vormen niet worden afgeschermd en zo een onregelmatig en abstract totaalbeeld kan worden aangenomen. Tot slot staat het logo symbool voor expertise om de volgende reden: het Ondernemersloket helpt startende ondernemers bij het lanceren van hun bedrijf, om zo hun start-up te laten groeien. Dit is terug te zien in het formaat van de vormen. Omdat ze elk een andere grootte hebben, laat dit een link zien met hoever deze start-ups gevorderd zijn."